جستجو
پيوندها
آمار بازدیدکنندگان
1امروزmod_vvisit_counter
521دیروزmod_vvisit_counter
522این هفتهmod_vvisit_counter
2677هفته گذشتهmod_vvisit_counter
11961این ماهmod_vvisit_counter
16633ماه گذشتهmod_vvisit_counter
402750کل بازدیدهاmod_vvisit_counter
میانگین امتیار کاربران: / 12
ضعیفعالی 

9ماهواره آری یا نه؟ قسمت اول

خواستم  مقاله ای درباره فواید و مضرات ماهواره  بنویسم اما دوستان گفتند: نه !!!

گفتم: چرا؟

گفتند : تو را متهم به مسائل سیاسی و جناحی خواهند کرد!!!

گفتم: من یک نگاه اجتماعی و فرهنگی به مقوله ماهواره خواهم داشت و تأثیرات آن بر نظام خانواده بررسی می کنم چه ربطی به سیاست داره؟

گفتند: این حرف ها نیست کلامی درباره ماهواره گفتن یعنی دست گذاشتن به نقطه حساسی که آنها به آن اعتقاد دارند!!!

 

 

 

 

گفتم : شاید نمی دانند خطرات آن را و فقط به مزایای آن فکر می کنند و خطرات همواره دور از نگاه افراد و در کمین است و مانند چراغ خاموش و تلقین در خواب عمل می کند و بر روی فکر و ذهن افراد تأثیر می گزارد. لااقل بگذارید بنویسم شاید کسی به فکر افتاد و فواید و مضرات آن را با هم بررسی کرد و نتیجه درست گرفت مگر اشکال دارد انسان با تفکر و تعمق به موضوع نگاه کنه؟

گفتند: ببین آقا سید تو کوچکترین حرفی بزنی فکر می کنند علیه آنها حرف می زنی و تو همینطوری ان قلت داری !!!

گفتم : هر جای بحث اشتباه گفتم و به دور از مسائل عقلی بود خب قبول نکنند ما که نگفتیم هر چه می گوییم حق است و غیر از این نیست. من فقط می گویم با تفکر عمل کنیم شاید ... اگر حرف بدی می زنم بگو بد می گی !!!

گفتند : اینها به این حرفها کاری ندارند و حتی حاضر به فکر کردن در این رابطه نیستند چون به این اعتقاد رسیده اند که خوب است !!!

گفتم : این اعتقاد را از چه طریقی پیدا کردند؟ یعنی هیچ بدی ندارد که برای آنها مهم باشد؟ آیا دین و ایمان فرزندانشان برایشان مهم نیست؟ آیا شبهات اعتقادی موجود در جامعه که ذهن فرزندانشان را چون موریانه تخریب می کند را باور ندارند؟ آیا فساد موجود در جامعه آنها را عذاب نمی دهد؟ آیا عدم پایبندی فرزندانشان به نماز و روزه و ... آنها را رنج نمی دهد؟ آیا انحرافات جنسی و اخلاقی جامعه را نمی بینند؟ آیا از بین رفتن معیارهای ملی و مذهبی را حس نمی کنند؟آیا بی غیرتی که مردان امروز ما را در بر گرفته را حس نمی کنند؟

گفتند: اگه این حرفها رو بزنی دیگه داخل منطقه آرامش  نداری و انگشت نما می شی!!!

گفتم : یعنی اینجا حرف حق نمی شه زد؟

گفتند : آنها این کار تو را دفاع از یه عده دیگه می دونند و موضع می گیرند !!!

گفتم یه عده دیگه ؟ یه جناح دیگه؟ منظورتون چه کسانیه؟ شاید ... اما من فقط می خوام از دین و اخلاق دینی و فرهنگ دینی حرف بزنم.

یکدفعه یکی بلند با حالت عصبانیت جواب داد ؟ دین !!! مگه دیندار هم وجود داره !!!

من که از گفته این شخص متحیر شده بودم با حالت ناراحتی از این سخن او گفتم : شما مردم ما را نمی شناسید چرا که من در یک جایی به دنیا آمده ام که منطق حرف اول را می زند و به همین دلیل است که عرق دینی و مذهبی افراد بالا است.

من به یاد دارم صدای مناجات مردم را قبل از نماز صبح بر روی پشت بام ها.

من به یاد دارم صدای اذان های مردانی که با هر بانگ الله اکبر خود طنین روح افزای ملکوتی را یادآور می شد.

من به یاد دارم صبحی که بچه ها با صدای قرآن خواندن های پدران آرام آرام چشم باز می کردند.

من به یاد دارم نغمه های یا حسین یا حسین مادران در گوش نوزادان را .

بالاخره تصمیم گرفتم بنویسم اما خدایی بدون غرض ... راستی نقطه نظرات شما به ما کمک می کند.

می گویند چاقو خطرناک است خصوصاً ... ادامه دارد ... ادامه دارد ... (سید نورالدین صمدانی)

ماهواره آری یا نه ؟ قسمت دوم

نظرات 

 
+2 #11 پاسخ: ماهواره آری یا نه ؟ قسمت اولیه مجمع طلابی 1392-04-27 15:07
به نظر من وقتی بدونیم چجوری از ماهواره استفاده کنیم هیچ آسیبی به فرد و جامعه وارد نمیشه
نقل قول
 
 
-1 #10 http://parmidaakbaripour.blogfa.comپارمیدا 1391-11-14 13:17
سلام
به یک همه پرسی دعوت شدید لطفا دوستان تان را هم برای بدست آوردن یک نظر خوب دعوت کنید.بدون نظر از وبلاگ پارمیدا خارج نشوید.
ممنون و سپاسگزارم.
نقل قول
 
 
+4 #9 پاسخ: ماهواره آری یا نه ؟ قسمت اولسید میثم 1390-12-14 09:28
با تشکر از حاج آقای صمدانی
نقل قول
 
 
+6 #8 پاسخ: ماهواره آری یا نه ؟ قسمت اولمهدی 1390-11-29 14:34
سلام خدمت دوست عزیزم
ممنون از تایید شما
خیلی خوشحالم از اینکه غیر از من هم کسانی هستند که ضررهای ماهواره را بیشتر از سودش بدونند
نقل قول
 
 
+10 #7 تشکریه دوست 1390-11-27 21:04
نقل قول از مهدي:
سلام
بنده با نظر آقاي مهري مخالفم
بدليل اينكه ايشون خيال ميكنه پيشرفت در اينه كه ماهواره داشته باشيم البته ما مخالف ماهواره و ويدئو و از اين قبيل چيزها نيستيم بلكه مخالف بي نظمي و بي قيد و بند بودن هستيم.
همان حرف تاريخي كه امام عزيزتر از جانمان در مورد تلويزيون و سينما زدند.
ايشان فرموده بودند كه ما مخالف اينها نيستيم بلكه مخالف بي بند و باري هستيم.
بنظرم اگه ايشون يه كمي بيشتر از الآنشون مطالعه كنند ميفهمند كه براي پيشرفت نياز به تفكر صحيح و عمل به دانسته ها هست كه اينم جز با مطالعه مفيد كارساز نيست.
اگه شما نگاهي به آمار جهاني كنيد ميبينيد كساني پيشرفت كردند كه به دنبال بي بند و باري نبودند.
بنظر بنده چون قشر زيادي از مردم فرهنگ استفاده صحيح از ماهواره را ندارند نياز هست كه جلوي اين چيزها گرفته شود وبعد از فرهنگ سازي صحيح دوباره روي كار بياد.
مثال داشتن ماهواره مثال كسي است كه فرهنگ استفاده از پول را نداره و يك باره پول هنگفتي بدستش مياد.
متشكرم از اينكه نظريات مختلف را در سايتتون قرار ميديد

ما با نظر آقا مهدی موافقیم اگه بدون غرض حرف بزنیم می تونیم به نتیجه برسیم قرار نیست دعوا کنیم قراره زندگی درست و درست زندگی کردن رو یاد بگیریم
نقل قول
 
 
+9 #6 دست مریزادبچه محل 1390-11-27 20:47
به نظر من مهم اینه که آدم اول بره فرهنگش رو پیدا کنه بعد بیاد نگاه کنه، خدایش منکه هر چی برنامه های ماهواره رو دیدم نقطه مثبت ندیدم بجز ... آخه یه برنامه غیر مخرب مثال بزنید تا بگم خوبه
در ضمن مهری جان که داغ کردی لطفا تعصبی حرف نزنید دیگه بهتر نیست آدم یه ذره فکر کنه ببینه چی درسته چی غلط و اصلا نیازی نیست عصبانی بشه آفرین عزیزم حالا شد ...
نقل قول
 
 
+11 #5 پاسخ: ماهواره آری یا نه ؟ قسمت اولمهدي 1390-11-27 14:56
سلام
بنده با نظر آقاي مهري مخالفم
بدليل اينكه ايشون خيال ميكنه پيشرفت در اينه كه ماهواره داشته باشيم البته ما مخالف ماهواره و ويدئو و از اين قبيل چيزها نيستيم بلكه مخالف بي نظمي و بي قيد و بند بودن هستيم.
همان حرف تاريخي كه امام عزيزتر از جانمان در مورد تلويزيون و سينما زدند.
ايشان فرموده بودند كه ما مخالف اينها نيستيم بلكه مخالف بي بند و باري هستيم.
بنظرم اگه ايشون يه كمي بيشتر از الآنشون مطالعه كنند ميفهمند كه براي پيشرفت نياز به تفكر صحيح و عمل به دانسته ها هست كه اينم جز با مطالعه مفيد كارساز نيست.
اگه شما نگاهي به آمار جهاني كنيد ميبينيد كساني پيشرفت كردند كه به دنبال بي بند و باري نبودند.
بنظر بنده چون قشر زيادي از مردم فرهنگ استفاده صحيح از ماهواره را ندارند نياز هست كه جلوي اين چيزها گرفته شود وبعد از فرهنگ سازي صحيح دوباره روي كار بياد.
مثال داشتن ماهواره مثال كسي است كه فرهنگ استفاده از پول را نداره و يك باره پول هنگفتي بدستش مياد.
متشكرم از اينكه نظريات مختلف را در سايتتون قرار ميديد
نقل قول
 
 
+13 #4 پاسخ: ماهواره آری یا نه ؟ قسمت اولنویسنده 1390-11-27 08:37
در خصوص نکته اول که باید درباره اینترنت و .... نیز مطلب بنویسیم بنده هم با حضرت عالی موافقم انشاالله بزودی انجام می دهیم نکته دومی هم که فرمودید در مورد پیشرفت سریع دنیا انکار کردنی نیست اما به نظر حقیر ما نیز باید با دقت بر مسائل روز از مزایا و مضرات آن آگاه شویم تا بهترین بهره ها را ببریم اگر از این مهم غافل شویم و چشم بسته همه چیز را تایید یا رد کنیم قطعا از دنیا عقب می مانیم ضمناتخصص ما فرهنگی است نه اقتصادی یا غیره ما در زمینه ای که تخصص داریم مطلب می نویسیم
نقل قول
 
 
-11 #3 پاسخ: ماهواره آری یا نه ؟ قسمت اولمهری 1390-11-25 09:56
ببین حاج آقا اگه یه مقاله در مورو ماهواره نوشتی حتما درمورد اینترنت و کامپیوتر هم بنویس.در مورد ویدیو هم میتونی مانور بدری.حاجی چی میگی دنبال چی گرفتی بخدا .دنیا داره روز به روز پیشرفت میکنه.الان دیگه ماهواره هم قدیمی شده.بخدا واقعا متاسفم برای خودم که به جای اینکه سعی و تلاشمون رو برای پیشرفت به کار بگیریم راجع به چی بحث میکنیم.حاج آقا الان تحریم هستیم تجهیزات پالایشگاه عسلویه خراب شده نمیتونیم تعمیرش کنیم تمام گازمون رو قطر برد و رفت بیا تو این قضیه مقاله بمویس اگه مردی(mardi) بهگفته خودت سرت رو که نمی برن بعد میگی قلط کردم حرف اشتباهی زدم. حاجی کشور خراب شده گرونی داره بیداد میکنه.بخدا زندگی کردن سخته بعد تو اومدی بحث ماهواره میکنی .البته شما دارید اینجوری زندگی میکنین و اینجوری.....میدونی میخوام چی بگم بخدا دلم خونه .دو سال نه پنج ساله دیگه ماهواره هم مثل ویدیو ازاد میشه .یادمه آقای لاریجانی کاندید انتخابات ریاست جمهوری شده بود تو سوابق قبلیش نوشته بود آزاد کردن ویدیو.چند روز دیگه یکی دیگه میاد ماهواره رو ازاد میکنه و تو سوابقش مینویسه ......حالا حیف این همه پول که دادن دستگاه پارازیت خریدن این همه مریضی و سرطان که بخاطر این پارازیت ها تو دراز مدت نصیب مردم میشه و مثل خیلی چیزا تو صداش تو نطفه خفه میشه .اگه مردی در مورد این چیزا حرف بزن .بازم میام تو سایتت اگه جرات داشتی تو این موارد حرف بزنی بازم میام موضوع جدید بهت میدم وگرنه تو هم ....
نقل قول
 
 
+11 #2 پاسخ: ماهواره آری یا نه ؟ قسمت اولمهدی 1390-11-24 09:01
بنظر این حقیر ماهواره بیشتر مضر است تا اینکه بخواد مفید باشه و برای اینکه بخواهیم آن را جمع کنیم بهترین کار کار فرهنگی است.
نقل قول
 

اضافه کردن نظر